2008-06-22

Kom igen då, Selección!

Det är första gången i detta EM jag håller på Spanien. Delvis för att jag tippat dem som vinnare - jag tror (tills motsatsen är bevisad...) att det här är turneringen då de bryter sin taskiga trend och vinner hela klabbet. Och jag gillar att ha rätt.

Sen gillar jag ju spansk fotboll. La Liga, Fabregas, tekniskt, fysiskt, temperamentsfullt... det är nästan som Premier League... fast mest håller jag inte på Spanien för att jag gillar Spanien - utan för att jag hatar Italien.

OK för att Villa är den ende som i skrivande stund fått varning för filmning - men en italiensk paradgren är alltid en italiensk paradgren. Nä, tacka vet jag engelsk fotboll, där man reser sig upp efter en smäll.

Förlängningen börjar alldeles strax. Nu kör vi, Selección!

Etiketter: ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida