2008-07-30

Bollen är rund (a.k.a. All Star 2000)

Har precis spanat in IFK Skattefusks hemmamatch i dubbelmötet som utgör andra kvalomgången (av maximalt tre) till den europeiska klubbfotbollens finrum: Champions' League. (Och ja, jag vet att det inte är någon apostrof i det officiella namnet, men en gång språkfascist, alltid språkfascist.)

Tråkig match, men lite spännande är det ändå att sitta och hålla på Glenn. Jodå, jag håller alltid - med ett enda svartgult, norrförortsanstruket undantag - på det svenska lag som för tillfället är inne i UEFA:s ekorrhjul. Inte av några direkt nationalpatriotiska skäl.


Jag är helt enkelt "dying" att någon gång få se mitt älskade Manchester United på en svensk arena. Dels för grejen i sig, men mest för att jag då kan få en chans att stå i Unitedklacken utan att behöva ta ut ett helt knippe semesterdagar - och naturligtvis också för att slippa lägga halva månadsbudgeten på flyg, hotell, Europaspelschockhöjd matchbiljett à la Glazer. Så heja Glenn!

För övrigt slösade jag och Krohnman bort både en söndagseftermiddag och veckopengen på en stjärnkrog (sic!) på Kungsholmen. Vår gemensamma utomäktenskapliga kärlek svek oss. Båda. Igen. Nåja, den här gången försökte de åtminstone. Nästan.

Ju sämre det går, desto fler öl brukar det bli. Och ju fler kalla öl som slinker ner, desto bättre blir idéerna. Min kanske bästa var att pausa med Allsvenskan i sitt nuvarande skick efter denna säsong och nästa köra en "All Star 2000" (nej, jag har inte snott namnet från your everyday infomercial) - alla lag får helt enkelt sätta ihop sitt All Star-lag från 2000-talet och sen är det bara att köra. Efter lite - men väldigt lite - dividerande enades vi om att Djurgårdsuppställningen (3-4-3) skulle bli något enligt följande:

Målvakt:
Vi kom aldrig riktigt fram till nåt annat än att det skulle vara ett hyggligt angenämt problem att behöva välja mellan Isak, Rami och Dembo.

Försvar:
Mikael Dorsin - Marcus Johannesson - Fredrik Stenman

Mittfält:
Mattias Jonson - Andreas Johansson - Kim Källström - Tobias Hysén

Anfall:
Johan Elmander - Søren Larsen - Geert den Ouden

Bänk: (favoriter av delvis andra skäl än de strikt fotbollsmässiga)
Jan Tauer
Aki Riihilahti
Jones Kusi-Asare

Tränare/managers:
Zoran Lukic - Siggi Jónsson. Fotbollskunnande och vikingaattityd i ett och samma par. Zoran skulle nog hellre bli kallad manager än tränare. Zoran ska alltid ha kavaj. Siggi ska alltid ta av sin.

Eftersom de flesta andra lag redan har plockat hem "sina" stjärnor (och "våra"; Hysén och Rami, t.ex.), men "våra" fortfarande härjar ute i Europa skulle det kunna bli rätt angenämt. Bara att hosta in gulden. Jag ska nog dra ett mail till UEFA i veckan och pitcha idén...

Etiketter: ,

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tassar runt igen...ha en bra lördag...Kramiz:)

2008-08-02 16:09  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida