2008-07-18

Jag har det! (Iphone-diss, del 1)

Telia har monopol (om vi bryter meningen här, tog jag dig just tillbaka femton år i tiden! Mycket tufft!) på att sälja Apples i-telefon. Välkänt - åtminstone i min bransch. Jag gillar deras ska-vi-säga-kanske-lite-kaxiga marknadsföring för den: "Vi har den." på de anställdas tröjor, i helsidesannonser i storblaskorna... etc, etc.

Det jag stör mig på är inte principen i sig, att Telia på Sovjetmanér bara kör den i sina egna butiker - utan på att man bara kan skaffa en för sisådär en halv miljon om man redan har ett bundet Teliaabonnemang eller om man binder upp sig med, för att citera Krohnman livstidsabonnemang.

Sen är det ju så att de i nuläget - inte alls har den. Den är ju tokslut, efter den massiva försäljningen de första dagarna. Jag bjuder nedan Telia på lite alternativ marknadsföring:


(Så gör ni lite realistisk reklam för både Iphonetillgång och kundtjänst samtidigt!)









och, den kanske mest självklara:


Varsågoda, Telia. Free of charge. Tänk på det nästa gång ni anlitar en svindyr PR-byrå.

Etiketter: , , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida