2009-01-22

T-shirts

Eftersom jag lökar hemma med ett enda mål: att bli "fully restored" så tillbringas mycket tid på det globala nätet. De senaste dagarna har jag inventerat de många sidorna som säljer T-shirts med roliga och(/eller) provocerande motiv. Insikten om att jag nästan bara har skjortor i garderoben numera och bara en handfull t-shirts (rena "undertröjor" räknas inte) och ett par hoodtröjor, var inte så kul. Fråga mig för tre-fyra år sedan så kanske jag hade två, tre skjortor och i övrigt enbart motivtryckta t-shirts eller hoodies.

Favoriten är som alltid T-shirt Hell (...where all the bad shirts go) men jag tyckte att det kunde vara värt att snoka runt och se om man kunde hitta fler ställen. Det fanns en hel del.

Problemet är bara att de allra flesta bra sidor är hemmahörande i det där stora Obamalandet. Ett land vars valuta har skjutit genom taket jämfört med den svenska peson. I somras kändes det som ingenting att handla tishor för 20 dollar styck - vill man ha sex-sju åt gången (det vill man, fraktavgifterna kostar hund) är det en markant prisskillnad när det skiljer 2,50 per dollar.

Vad göra? Spana in brittiska motsvarigheter förstås! Dels ligger pundet bara i cirka 11,50 (I know, jag dödssläpade mig upp ur sängen och växlade inför pilgrimsresan till Old Trafford idag), dels kostar frakten oftast mycket mindre (sex pund på den order om tre tröjor jag slutligen lade) och dels slipper man /riskera/ den där satans jävla tullavgiften då Brittland är medlem i EU.

Hittade som sagt tre sköna tröjor. Två softies som kommer att förgylla sommaren och en som jag bara inte kunde motstå och som jag säkert kommer köpa fler (varianter) av:


Under 700 pix för tre tröjor inklusive frakt, med åtta dagars beräknad leverans. Det är definitivt ett helt okej pris. Mer än så, till och med.

Etiketter: , , , , ,

1 kommentarer:

Blogger Tim sa...

För övrigt kom tröjorna på sex dagar. Jag beställde förra torsdagen, som synes.

Avin från Posten / mitt utlämningsställe kom igår. 22-28. Sex dagar. Inklusive en helg.

Jäääkligt snyggt jobbat!

2009-01-29 22:43  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida