2008-06-29

132 poäng

Som för alla andra (?) språknördar, är Alfapet ett spel som verkligen faller mig på läppen. För någon månad sedan upptäckte jag att svenska Blip.se erbjuder spelet som java, online och gratis. Nu blir det åtminstone nåt spel per dag, nästan varje dag. Och så, i fredags, så smackade jag till med mitt bästa "lay" någonsin. 132 poäng, schmack, schmack!

För den oinsatte: normalt kanske mitt snitt ligger på 10-11 poäng per drag och 350-400 poäng per spel (i just den här versionen, online). Maximal poäng en bricka kan ge om man inte räknar in eventuella bonusrutor är 10. Bonusnivån för att lyckas lägga ut alla brickor i ett drag (vilket jag lyckats med i samma spel, kolla in elskatt på bilden nedan) är 50 pinnar. Ja, jag är rätt nöjd, ja. ;)

(De gulmarkerade brickorna är de jag precis la.)

Etiketter:

1 kommentarer:

Blogger Björn Brändewall sa...

Jag kan även rekommendera Betapet.

Kul att se att du har en blogg igen!

2008-06-30 23:45  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida