2008-09-14

Giv mig DIF eljest giv mig döden!

Höstkvällar är mörka. Och kalla. Och gå-på-match-kompisen har flyttat till Glennmark för att jobba åt Satan.

Så jag beställde Canal Plus-paketet i förra veckan. Inte enbart för Allsvenskan såklart, men visst inverkade det en hel del. (Även om den första match jag såg med mitt ny"vunna" kanalpaket var Liverpool-Man U igår - och den glömmer jag helst fort.) Och så har jag blivit sjuk igen. Eller rättare; det har blossat upp igen.

Perfekt, känns det ju då, att kunna krypa ner under ett täcke och se bataljen mellan makrillar och apor imorgon. Icke då. En skitmatch som Bajen-Kalmar går an att visa, men inte Djurgården, tydligen. Juve-Udinese i Mesligan passar tydligen tittarna bättre? Gratisätarna på TV4 visar den inte heller. Inte i huvudkanalen (I C Y), inte i +, inte i Sport.

Va fan culo!

Etiketter: , , ,

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ullevi är visserligen en rätt okey arena, men med 3000 pers där & ett uselt djurgårn hade det varit lika bra att stanna hemma & inte titta på canal+/visat.

2008-09-20 12:25  
Anonymous Anonym sa...

Ullevi är visserligen en rätt okey arena, men med 3000 pers där & ett uselt djurgårn hade det varit lika bra att stanna hemma & inte titta på canal+/visat.

2008-09-20 12:25  
Blogger Tim sa...

Ja, jag antar det. Magnus Pehrsson, kom hem nu!

2008-09-21 01:08  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida